Šta je Google Adwords i kako vam može pomoći u razvoju online poslovanja

August 22, 2012 | eCommerce Marketing

Sa razvojem interneta svi smo dobili priliku da istražujemo, delimo mišljenja sa praktično milionima korisnika, tražimo i upoređujemo proizvode i usluge, pre konačne odluke o kupovini.

Google Adwords servis pruža uslugu online poslovanju, omogućavajući osobama koje pretražuju internet da lakše pronađu vašu ponudu proizvoda ili usluga.

Google u brojkama
Google, globalni servis koji koristi 90% internet korisnika, sa 2.5 milijardi stranica prikazanih svakog dana, koje vidi preko 456 miliona jedinstvenih posetilaca svakog meseca. Pored toga, ova kompanija ima mrežu svetskog reklamiranja, Google Adwords, koju koriste kompanije svuda u svetu koje se uključuju u online marketing kampanje. Kroz ovu platformu, mnoge firme imaju mogućnost upravljanja svojim marketing budžetom, da bi napravile profit.

Adwords je Google platforma za oglašavanje, koja pomaže oglašivačima da privuku posetioce na svoj veb sajt, putem tekstualnih ili slikovnih oglasa, koji su relevantni za ciljanu grupu. Ako želite da vaša marketinška poruka dospe do praktično nekoliko miliona korisnika interneta, onda ovaj servis može itekako da pomogne da postignete svoje prodajne ciljeve.

Google pretraga
Čak iako vaša online prodavnica nije u vrhu rezultata pretrage nekog korisnika, pomoću AdWords promocije, dospećete na prvu stranu rezultata pretrage i na taj način postižete da vaša poruka stigne do korisnika. Za vreme trajanja promocije vaš oglas se neće pojavljivati samo u rezultatima pretrage, već i na stranicama koje se odnose na te rezultate pretraga  i na partnerskim stranicama, kao na primer AOL, Google Images, Maps ili Shopping.

Ako imate lokalni biznis, koji nudi proizvode ili usluge potrošačima u određenoj oblasti, gradu ili celoj zemlji, možete ciljati na tačno određenu oblast i na taj način promovisati vaš biznis bez klikova koji dolaze od korisnika koje niste ni želeli.

Google mreža prikaza
AdWords nudi uslugu da se vaš oglas prikazuje na drugim sajtovima, a ne samo u rezultatima pretrage. Vaš oglas će se pojavljivati na osnovu ključnih reči koje definišete, a ako se te ključne reči nalaze na sajtovima koji prikazuju AdWords, vaš oglas će se naći među njima. Na taj način možete ciljati one portale i sajtove koji imaju sadržaj koji najviše odgovara vašem poslovanju.

Adwords Mobile

Možete ciljati posebno osobe koje posećuju sajtove putem mobilnih uređaja. Ovo je tržište koje se širi velikom brzinom, puno ljudi traži usluge i proizvode preko svojih smartfonova i vaša Adwords kampanja može biti usmerena na ove korisnike.

Kako funkcioniše

Operativni koncept Adwords je u suštini jednostavan. Treba dodati ključne reči vezane za vaše poslovanje, nakon toga Google prikazuje vaše reklame korisnicima koji su koristili ove reči u svojim pretragama.

Oglasi koje prikazuje Google AdWords se plaćaju po kliku (Pay per Click), na taj način pratite svoje troškove, a ujedno i plaćate samo za posete koje je ostvario vaš sajt putem AdWords-a. Postoji i drugi način plaćanja, trošak na hiljadu prikaza (CPM). Za svaku ključnu reč koju dodate, mora da odredite ponudu (bid) od koga zavisi i prikazivanje vašeg oglasa. Bid je maksimalni iznos koji ste spremni da platite za svaki klik po ključnoj reči. Ova vrednost utiče na prikazivanje vašeg oglasa.

Adwords koristi algoritam koje selektuje oglase koje će prikazati u cilju prezentovanja korisniku što kvalitetnijeg sadržaja.Kako će se vaš oglas pozicionirati u Google Adwords prikazima se može prikazati formulom:

Pozicija stranice = Max CPC x Kvalitativna Ocena

Kvalitativna ocena je procena relevantnosti strane na kojoj se prikazuje oglas, korišćenih ključnih reči i stranice na kojoj će korisnik dospeti ukoliko klikne na oglas. Sa većom kvalitativnom ocenom, bid može biti i manji.

Pozicije na kojima se može pojaviti Adwords oglas se nalaze u desnoj koloni i u oblastima iznad i ispod rezultata pretrage na Google sajtu.

Vaše Adword kampanje možete organizovati u grupe, u zavisnosti od brenda, linije proizvoda, tipa usluga ili drugih kriterijuma. Na taj način možete deliti oglase prema kategorijama i lakše upravljati većim brojem ključnih reči koje se mogu povezati za određeni oglas.

 Google Adword je sjajan alat za privlačenje novih kupaca i rast vašeg poslovanja, a imate tačan uvid u sve troškove, vi sami određujete maksimalne iznose za potrošnju, dnevni budžet i sl.

Pre nego što započnete svoju prvu Adwords kampanju, pročitajte sve šta Google nudi kao pomoć na svom zvaničnom blogu ili lokaciji Support.google.com/adwords.

Komentar